Home sweet home

25 september 2019 - Cancún, Mexico

Lieve mensen,

Allereerst bedankt. Hoewel we deze blog vooral schrijven om later als we oud en dement zijn herinneringen aan den 'goeien ouwen tijd' op te halen (en hopelijk doen we dit omringd met 5 katten en 2 honden), toch is het heel fijn reacties te krijgen en te weten dat er nog enkele andere goede zielen op aarde geïnteresseerd zijn in onze fratsen. Telkens weer een kleine streling van ons groot ego.

We zijn verder ook ongelooflijk dankbaar dat we dit hebben kunnen en mogen doen. Het heeft ons zo ontzettend veel nieuwe ervaringen, toffe vrienden & kenissen, gelukkige momenten en mooie herinneringen gebracht. En zeker ook wel een extra gezonde portie levenswijsheid ;-)
Daarbij is reizen echt het ultieme middel tegen verzuring. Je leert dat mensen eigenlijk niet zo veel van elkaar verschillen, wat ze ons ook willen wijsmaken. Amai, dees klinkt supercliché en als een of ander promopraatje voor een politieke partij maar geloof me, het is een waarheid als een koe!

Natuurlijk is het ook niet elke dag rozengeur en maneschijn, oh nee. Ook wij weten soms niet wat te doen of welke keuze te maken en zo komt het wel eens voor dat we uitchecken in een hotel om er twee uur later weer in te checken of dat we een hele voormiddag zitten te kniezen over ‘wat nu de beste beslissing zou zijn’. Ook dat is reizen, en bijgevolg is reizen dus soms ook frustrerend. Maar dit zijn gelukkig de momenten die je snel vergeet, want meestal is het vooral genieten met een hele grote G.

Om af te sluiten, ronden we graag af zoals de vorige keer, met een klein vragenvuur aan onszelf!

Fijnste verblijf: Nativos Tulum (Eva); De vele verschillende prachtige kampeerplekjes in Chili en Argentinë waar we met ons busje parkeerden voor de nacht (Daan).

Mooiste zonsondergang: Ik ben geen sucker voor zonsopondergangen, dus eerlijk.. Geen idee! (Eva); Bovenop het hoogste punt van Isla del Sol, Bolivie (Daan).

Mooiste zonsopgang: Ook geen sucker voor zonsopgangen, te vroeg voor deze vogel! Maar die op de Indian Nose (Atitlan lake, Guatemala) wint dan toch (Eva); Uiteraard het uitzicht bovenop de Acatenango-vulkaan, met zicht op de rokende Fuego in Antigua, Guatemala (Daan).

Favoriete eiland: Utila (Eva & Daan).

Grootste adrenalinekick: zwemmen met whalesharks (Eva); De Death Road naar beneden vliegen op een MTB (Daan).

Lekkerste eten: Zelfgemaakte banana pancakes met Nutella op ons kampeervuurtje njam njam (Eva); Lunch voorzien door de gids in Tupiza op avonturentocht: soort maisbol met er middenin pulled lamavlees! (Daan).

Grootste gemis: Marcelino, ons huisje en voetbal (Eva); Episch trouwfeest van Basti en Lore, voetbal en mijn mama natuurlijk ;-) (Daan).

Grootste opkikker: Onveranderd: een ijskoud colake (en tijdens de hete juli maand in Mexico ook wel elke vorm van zwemgelegenheid) (Eva); Een frisse duik (Daan).

Lievelingsland: Hier wagen we ons niet meer aan, alles was zo verschillend en dus is het onmogelijk te kiezen (Eva & Daan).

Persoon die ik nooit vergeet: Betty & Jacques en Delphine & Emil (Eva & Daan).

Coolste dier: Tapir (Eva); Zwarte kaaimannen (Daan).

Favoriete zeedier: Nog steeds de zeeschildpad (Eva), Green Murray (Daan).

Leukste plek: On the top of my head: ik heb heel warme herinneringen aan Tulum, El Remate, Antigua, Uyuni, El Chalten en San Pedro de Atacama (Eva); Patagonië, Fuego-vulkaan, Samaipata en alles door Eva vernoemd (Daan).

Meest magische moment: De eerste keer vulkaan Fuego zien uitbarsten (Eva); Enkele minuten lang een stingray volgen tijdens het duiken: een toonbeeld van gratie en schoonheid (Daan).

Meest frustrendste moment: de momenten dat je moet kiezen tussen 2 opties die beide evengoed lijken en ook wel toen we ontdekten dat het ongeluk (dat niet onze schuld was), ons toch een stevige duit ging kosten (Eva); Het onwaarschijnlijke amateurisme van de Argentijnse politie na de botsing (Daan).

Grappigste moment: Toekijken hoe Delphine in Semuc Champey op een van de natuurlijk waterglijbanen totaal uit de bocht vloog en hotsend en botsend in het water viel (ze had gelukkig niet echt pijn) (Eva); De vele hilarische momenten in de auto met podcasts, meezingers en moppen tappen (Daan).

Mooiste/uniekste duikplek: Utila (Eva); Cenote Angelita (Daan).

Beste massage: Palenque (Eva, Daan doet niet aan massages).

Mooiste waterval: El Chifflon (Eva); Las Nubes (Daan).

Grootste ontdekking: Frappés en goede pizza! Daar moet ge dan 30 voor zijn geworden (Eva); Koffie (al is Eva niet blij met deze ontwikkeling) & het vegetarische leven (Daan).

Zelfs oud en dement vergeet ik dit niet: Een hele nacht genieten van de uitbarstende vulkaan vanuit ons tentje op de naburige vulkaan (Eva & Daan).

Leukste vervoermiddel: Achterin een pick-up (Eva); Casa Rodante (RIP) (Daan).

Mooiste trektocht: El Chalten (Eva); Torres del Paine (Daan) – beide in Patagonië.

Meest buitenaardse omgeving: San Pedro de Atacama & Uyuni (Eva); Cenote Angelita: als in een sf-horrorfilm (Daan).

Grootste angstmoment: Naar beneden roetsjen op de ijzige Villarica vulkaan en Death Road natuurlijk (Eva); Ons ongeval en aangevallen worden door een reuzenmiereneter (Daan).

Wat we het meest gaan missen van deze 6 maanden: De totale vrijheid (Eva); Leven buiten de tijd (Daan).

Dat was het in een notendop.. We are coming home now! Dag en bedankt. Eva & Daan (Adam voor de vrienden).

1. Lieze Reniers:
    25 september 2019
    Joepieeeeee!
  2. Mama Els:
    25 september 2019
    Gemakkelijk zeg, zoveel gratis tips. We gaan dat gewoon 'nadoen' (afgezien van dat botsen, duiken en downhillen. Welcome home darlings!
  3. Asje:
    27 oktober 2019
    Als je nog babysit voor de hondjes zoekt.....